Lebih baik ada sikit, daripada takde langsung???

Huhu..ayat penyedap hati di kala hari dpat gaji..
Rasenye rata2 yg kerja swasta mesti tgh menunggu bonus akhir tahun kan..
Mama pon tk terkecuali..dlm otak dh macam2 pikir ape nk buat ngan duit bonus tu nanti..
Tp biasalah, comp mama ni bagi bonus mmg tk banyak mane..
Tu yg mama kata 'lebih baik ade sikit, daripada takde langsung kan'..huhuhu
Kena jadi insan yg tau bersyukur sket (cehhh..sedapkan ati sndiri lagi)
Takpelah, wlu tk dapat bonus berbulan2 or berganda2 mcm comp lain, lehlah jugak topup mane yg patut utk melengkapkan barang2 nk smbut baby baru..
Hmmmm..tetibe tak sabar tunggu papa balik sbb nk start shopping brg adek baby
Skang ni satu ape pon tk beli lagi wehhhhh..=p


p/s: cume short entry + takde entry bergmbar sbb malam td tk smpat nk wat scheduled entry..mama sakit belakang sgt2 so hanya mampu terbaring atas katil smbil melayan Zara serba sedikit..sadisssss...


9 comments:

Dilla Ady said...

dilla takde pun bonus ujung tahun...takpe la, tahun, tahun, tahun, tahun depannye kot..huhuhu..

e.l.i.z.@ said...

betul tuh..better than nothing ;-)

p/s: eli yg x keje ni pun, tgh tggu bonus drp hubi :P

lily azliyana @ mama zara said...

Dilla- huhu..sabar uek dilla..skang kan kerja dh bertmbah penting..mane tau tetibe bos baik hati bg bonus taun ni kan..=p

Eli- oklah tu eli tk kerja hubby nk gak bagi bonus..klu kite? langsung tk dpt gamaknye..kekekeke

maya amir said...

betul tu lily.. bior sket daripada tadek langsung..tapi yg sadisnye, kite punye ujung bulan 1 baru dpt..ayoooo..heheh

mama_umar_maryam said...

ztykan baru join kolej baru nikan..so bln lepas kot sumer yg lame dpt bonus..mmg lopong2 jelah tgk..hehehe..redhaa...

nza said...

rezeki tu lily..gomen cuma dpt wang ehsan je sejak 2-3 thn nie..nk wat camne, terima jelh...beli baju sk anak pn xlepas.

shila ariff said...

lily, kami kakitangan kerajaan ni pun dapat bantuan khas rm500 je..tapi mcm yg lily bgtau tu le, ade sikit lebih baik daripada takde apa2...ni le cara kita belajar erti bersukur...

p/s: rm500 dah abis wat bayar baiki kereta...

kakyong said...

Alhamdulillah, memang betul tu, sikit lebih baik drp xde langsung.. cam kakyong ni dah 4 tahun tak merasa bonus... ;)

Sha@Mama Tina said...

ok la tu..ada la jugak..sha ni takde pun bonus ujung tahun..awal tahun..dan segala2 mcm bonus yg korang2 dapat huhuhu....

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016