Balik kampung dan Umrah ziarah

Gambar2 balik kampung weken yg lepas..walaupon sekejap, tp dapat jugakla mama n anak2 melepaskan rindu kat nenek, adik beradik n kazen2 semua..paling happy dah tentu si Zara..dulu time mama dok Klang n kakak mama dok KL, mmg selalu sgt berjumpe kan..bosan2 jek dtg umah kakak mama..hahahah...skang dh jauh sorang Kuantan sorang Lumut tak dan lagi nk dtg melawat..wuwuwuwu....nway, selain kakak mama, abang mama pon ada balik so lengkapla 8 orang kazen tu berkumpul..=)


Zara, Zafirah, Syuhadah n Mardhiah..dah besar dah bby Dhia ni masuk 8 bulan tak silap

Anak bujang ni awatlah posing ayu mcm ni..rmbut dhlah pjg mcm gegel pon ada haaa...agagagagaga

Time ni ari Jumaat masing2 bersiap nk ikut mama n nenek gi kenduri umah sedara..baju tu sume sedondon baju terengganu sevenier dari nenek


Ni kat umah makcik mama


Balik dari kenduri saje snap papan tanda ni..kampung mama ni kononnye baru jek menang anugerah kampungc emerlang peringkat kebangsaan..mcm tak sangka jek..hahahahaha


Hari Sabtu tu pulak..anak cucu beramai2 menghantar nenek nak bertolak untuk umrah ziarah..sebelum ke tanah suci, rombongan nenek ni akan singgah ke Turki dulu..wahhhhh..best kan..Istanbul nenek datang!!! hehehe..nway, kami mmg tak hantar smpai ke airport..wuwuwu..sbb travel agency dah sediakan van untuk bertolak dari kampung ke KLIA..so masing2 hantar smpai ke Masjid kampung jek..dari sana, 5 orang dari 8 orang semuanya akan naik van ke KL..


Nenek sedang menunggu ahli2 rombongan yg lain smpai..

Cucu-cucu yg setia menemani..kami orang paling terawal smpai masa tu


Baby bam-bam

Ni baby besar ntah buat aksi apa ntah..=p

Bergmbar sama sebelum nenek bertolak


Ahli2 rombongan dari kampung..yg sebelah kiri tu anak sedara nenek..kira muhrim neneklah utk ke Mekah kali ni

Ngn sedara mara yg lain

Selamat jalan nenek..wlupon nenek nak gi jauh dua minggu je tp tetap rasa sedih nak berpisah..semoga perjalanan nenek selamat pergi dan kembali..dan semoga nenek dpt beribadah dgn sempurna kat sana..InsyaAllah, lepas dah rindu nenek pada tanah suci Mekah..last nenek pergi time haji dulu tk ingat dah tahun berapa


Lepas hantar nenek tuh, mama n kakak mama tolong menegemas sket2 umah nenek..biar nenek balik nnti tak sakit mata tgk umah bersepah..hehehehe..lepas tu, masing2 bergerak ke umah mertua masing2..kakak mama ke kota tinggi mama ke parit raja..lepas ni jumpe balik time raya la kot..wuwuwuwu


4 comments:

~MommyAida~ said...

Sedihnya bile berpisah kan kak Lily..Semoga Mak akak selamat pergi n selamat pulang dari Umrah..dapat Singgah TURKI tu..bestnyaa hihihi...baby Dhia tu,,gewammm!!Pipi selambak...hihihi

Nad MamaZN said...

Moga nenek selamat pegi dan selamat kembali
Lily anak bongsu ek?

NzA said...

Moga dipermudahkan segala2nya....
Meriah bila cousin brkumpul.....

Syima ~Mama Kyra~ said...

sedihnya bila bpisah dgn mak kan..wlpn kjp..smg slmt pergi dan slmt kembali

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016