Budget lari bulan ini..:'(

Mula2 nk share berita happy dulu..Alhamdulillah..insyaAllah ujung bulan ni impian mama nk adakan majlis kesyukuran buat putera kesayangan mama bakal terlaksana..majlis ala2 3 in 1 gakla sempena 1st birthday Zareef + 2nd akikah dia n lastly merangkap housewarming skali..nnti mama tepek kad jemputan terbuka utk kwn2 blog kat cni k..:-)

Nway, untuk mjlis ni mmg dh adalah peruntukannya..kambing akikah + catering + khemah + kek + goodies bag + banner + photographer dll tu mmg dh masukkan dlm bajet..tapiiiiiiiiiiiiii..yg mama kate bajet tetibe lari tu sbb tetiba ada benda yg tak disangka2 plak terjadi arinih..gara2 nilah yg mama tension tuh..

Huwaaaaa!!!! mmg takde bajet nk repair keta ni k..time2 mcm nilah keta nk problem..habis ratus ratus ratus ringgit gara2 tukar minyak hitam + minyak gear + alignment n tuning + kos yg paling besar..tukar ekzos yg tersumbat..huhuhu..mula2 ingat nk antar keta weken ni tunggu papa balik..tp mcm lame lagi n mama dh rase tk selesa bwk keta tu sbb nk pecut pon terasa berat n lampu warning dh menyala2x..harapan mama spy tak kena tipu dek kedai ni lah..mklumlah, mama kn pompuan..kot2 la die saje tekan mama mahal2 kan..huhu lagi..:-(

Kesimpulannya, harap dh spent mahal2 ni keta pon oklah hendaknya..cuma asyik teringat2 psl duit yg dah dikuarkn tuh..dan2 terus terpikir CEPATLAH GAJI !!!!

11 comments:

Sha@Mama Tina said...

itu lah risiko bila ada kereta kan.. agaknya bulan ni memang bulan kereta sakit kot.. waja kat rumah ni pun buat ragam jugak.. ratus2 jugak.. huhu

zailamohamad said...

jangan lupakan kami..hehehehe

dugaan tuu..insya allah adalah tu hikmah disebalik yang berlaku..banyakkan bersabar ya Lily

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

eheheh camtula kekdahnye bila pakai kete..kdg2 rasa nak pakai beskal jerrr

Salina@IbuAqil said...

Alahai!!!
Bila masuk bab kereta rosak ni memang x leh nk ckp apa..
Mmg tension..
Duit simpanan abeh bnyk ke benda2 mcm ni jer lah kn dear..
Sabau je lah..

shila ariff said...

ye le..kalo dah pakai keta ni..mmg nak kena ada bajet untuk penyelenggaraan dia...blm lagi bab keta buat hal tgh2 bln..huhuhu...

Izan Ishak said...

alahai lily.. camnilah kalau kete tetiba buat hal kan. duit yg kuar pun boleh thn ratus2nya tu. harap2lah kedai tu tak ketuk lily mahal2.. sbb ada jenis kedai yg tak rosak pun dia kata rosak...

NzA said...

itulh kalau beli minah ni...ada je mintak duit utk dilaburkan..bkn sikit ttp ratus3X ringgit....
Apapun moga segalanya dipermudahkn.....

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said...

ALAHAII PANDAINYA LILY PI WORKSHOP SESORANG KITA X PANDAI HUHUHU.. INSYALLAH KITA DTG 26 NNT YEA HARAP XDE ARAL MELINTANG

Dokter faRyn said...

Dulu aku pun slalu x suka bile keta buat Hal. Tapi skng dh lebih bersedia :)

Sue said...

takpe la lily..yg penting kuarkan duit utk kete dulu coz nak pakai kete gi memana kan.. kalo tak servis atau repair, nnt problem lagi. kete ni pulak kalo cepat2 repair, kos tak mahal lagi. tp kalo rosak da lama n teruk lagiiiiiiii gugur sume rambut nk kuarkan duit. hehe...

eeeeiii bestnye zareef nk potong kek! insyaallah kalau lily jemput, kami nk dtg...

mama_umar_maryam said...

yeay kenduri!!alah blm sempt reply lg invi kt fb tu,hehe

kereta ialah unexpected spending kan..klu takat minyak & tol tu mmg beselahkan..

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016