Sikit-sikit lama-lama jadi cantik..

Hehe..peribahasa ciptaan mama sndiri..berkisarkan taman mini cinonet dpan umah nun..Papa ada beli tambahan hiasan baru 2 minggu lepas..=p


Stage 1- time ni baru pindah umah

Stage 2- tanam rumput karpet + pokok2 bunga sebelum raya arituh

Currently- Stage 3

Close-up

Kakak Zara yg eksited maen air..=p


Ni nama ape ek..air pancut mini? or kolam ikan mini? entahlah..yg penting papa beli utk kitorng segar2kan mata kat laman cinonet tuh..almaklumlah, macam yg pernah mama sbut byk kali dlm entry2 pasal umah sblum ni..kitorng masih lom ada perancangan aka kemampuan utk otter porch umah..so sementara nih, buatlah ape yg patut utk laman kecik tuh jek dulu..saja bagi letak rumput2, pokok2 n now air pncut tu plak utk cuci mata kami anak branak..Lepas ni..nk smbung berangan tmbah benda lain plak..sikit2 tmbahnya tunggu ada modal lebey..bak kata peribahasa kat atas tuh, sikit-sikit lama-lama jadik cantik..(ahahahaha..bakal jadik cantik ker masalahnye..ngeeee)


Impian papa selepas nih..nk tmbah tapak kolam ikan kat sebelah bawah..dpt tapak segera mcm ni pon ok kot..jenis papan2 gitu + senang angkut
Impian mama pulak..nk tmbah hiasan batu2 reflexologi mcm nih kat laman cinonet tuh.. Dpt letak sikit2 pon jadilah buat naik seri..dah kata laman kecik kan...=p



p/s: Terasa slack betul developer buat tpt buangan smpah kat sebelah bahagian laman kecik nih..dah cacat pemandangan laman kecik ngan pintu tpt buang smpah tu kan..huk3x..


10 comments:

Zurani said...

lily..umah aku xde laman pon, teringin gak nk buat air pancut mini tu.da 2thn duk umah sendiri deco pon ntah ape2..hehehe..

[-suziey-] said...

cantik...bestnya deco2 taman mini..hehe..

lily beli rumput kapet tu jenis yg pearl grass ke carpet biasa? berapa sekaki ek?

Nad @ MamaZakwan said...

lily,tgk luar umah dah cantek apetah lagi kalu tgk dlm umah plak kn? hehe...
bila nak ajak makan2 kat umah? nk tgk umah baru...haha! tetibe! =p

ieda said...

cantik dik
akak suke ..
walau kecik kawasannya still kemas tuu yg penting .. akak pula x suka tanam bunga2 nie huhu bukan lah pencinta bunga

tapi tulah rumah akak nanti tuu x tahu nak buat mcm mana .. tgh tgk2 idea kawan2 nie :)

OneSimpleMother said...

cantik.. cantik.. betulla lily, kalau tmpt buang smpah tu buat kat sebelah sana lg cantik pemandangannya kan.. :)

naney said...

cantik..x sabar nk ada umah sendiri nk decorate laman gk...

Sue said...

cantik.. seronok ye tgk org pindah rumah ni, mendeco rumah, reno la.. lanskap la... ihihi kami punye turn insyaallah tahun depan. loan BPP da lulus. yaho0o0....

Salina@IbuAqil said...

mama, canteknya.. ina suka sgt rumah ada laman sejuk mata memandang.. ;)

littlehumblelynn said...

Cantiknya rumput tuh.elok hidupnya kan.rumah kak lyn tanah byk tp x terbuat.ntah bila nk buat x tau.huhuhuhu

melati biru said...

suke tengok semangat papa awak.......teruskan ,,,moga dapat taman yang diimpikan

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016