Port feveret terbaru Zareef..=)

(See attached file: baby1.JPG)
(See attached file: baby2.JPG)
(See attached file: baby3.JPG)


Antara aksi2 terbaru si kecik Zareef..
Skang suka betul 'menempel' kat pintu gril nih..
Maybe suka tgk pemandangan luar or orang lalu lalang agaknye..
Kadang2, bile mama kat luar mmg cpt2 lah die amik port diri kat cni..
Bile mama lambai, die sengih2 jek..lom pndai balas lagi..=p
Tapi mama slalu terasa mcm cepatnye die dh besar..
jap lagi dh boleh jalan n lari gamaknye..=)

Apepon, mmg sekarang dh bertambahlah cabaran menjaga si kecik nih..
Sejak pndai merangkak, mmg sangat2 aktif ok..
Pantang lepa, dah berdesup ke sana ke mari..
Pastu sibuk nk bangun berdiri kat kerusilah, mejalah, rak tv..mane2 pon
jadi..
Klu masukkan walker pon same jek aktifnya..
Sume benda nk ditarik..
Ade sekali arituh sikitttttttt lg kerusi meja makan nk timpa die..
Punyelah kuat die paut kerusi makan tu..huhu
Then ada satu malam arituh, die pi tarik lampu ikan kakak Zara dlm bilik..
Lampu ikan ni later2 mama tjk gmbarnye k..
Die kena isik air dlm tuh so ikan2nya akan terapung..
So bile dh kena paut ngan adik, abehlah tumpah sume air dlm tuh..
Tak pasal2 banjir bilik mama..huhuhu

So kesimpulannya, kena beri perhatian 110% kat Zareef skang..
Jadik keja mama lah asyik mengejar die sana cni..
Tak bagi masuk dapur, tak bagi naik tangga, tak bagi pnjat sana cni..
Uhhhh..baru bayang pon dh letih..=p


p/s: To Kak Lynn Abd Latif..kot2 ada terbaca entry ni, sy jadik tau bk beli
safety gate tuh
Tunggu gaji bulan ni..nnti sy kontek2 akak ek..
Harus pasang segera sbb si kecik dh mula usha2 tangga tuh..=p


~Lily @ Mama Zara Zareef~

4 comments:

Salina@IbuAqil said...

Fuh!! Handsome boy dah mula menunjukkan bakatnya.. Nak memanjat ke tu?! ;)

Nana said...

zareef dok usha je kt luar tu esok2 dah pndai buka pintu abes la mama dia kena kejar hehee

littlehumblelynn said...

lily

x yah tggu gaji lah..amik je dulu..kak lin x pakai pun..cume skrg nih tgh up & down..almaklumler jaga org sakit..

tgk hjg minggu kot smpt jupe lily ok..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Tak lama lg dh pandai jln lah tu..chaiyok2 Zareef.. ^_^

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016