Lemang Kijal & Warung Aziz Satar Kemaman

Salam Isnin semua..belek2 gmbar dlm laptop terjumpa gmbar2 kat bwh ni..saki baki pic after family day di Resort World Kijal bulan lepas..sebelum balik kuantan smpat singgah dua tpt ni..first singgah membeli lemang kijal..ramai kata lemang kijal ni sedap sgt so harus nak cuba..hihihi..mmg banyakkk sgt gerai kat tepi jalan raya besar tuh so papa main beli jek kat salah satu gerai..tak lupe, beli sekali rendang n serunding daging utk cicahnya..mmg sedapppp..beli 3 btg size kecik rm10..rendang n serunding plak rm5 sebekas tak silap....


papa tukang beli mama amik gmbar dr dlm keta jek..=p

raya arituh tak jumpa lemang tu yg sibuk sgt nk singgah beli ni..haha

2 bantang lemang + serunding daging + rendang .nyum3x...ada sebatang lagi mama bagi kat bbsitter


smpai kemaman,.bestfren papa ajak makan2 kat warung aziz satar plak..first time mama singgah gerai ni..ada byk jenis makanan, lauk campur, celup tepung, keropok lekor n macam2 jenis pais..mama n papa mmg tak makan nasi arituh..layan kopok lekor, otak2, pulut panggang, sotong, udang n ikan celup tepung + try pais ikan n pais kerang..huuuu..sume sedappppp..makan mcm ni pon kenyang perut..=p


dua budak muka bosan..hahaha..masing2 kena paksa makan kot..=p

Our foods..campur2 yg papa amik n kawan dia amik

Air kami, kelapa n tebu..serius time ni mama tak tau org pas bersalin tak elok minum tebu n kelapa..mama main taram jerk..hohoho

 First time makan pais kerang..sedaplah plak..^_^

mama n baby..leh tahan panas kat gerai ni mujur si kecik tak meragam..=p


mmg best kalau smbil jalan2 sambil cari makan kan..^_^

5 comments:

LYAfrina said...

lemang kijal mmg sedap..
warung aziz satar tu tmpat febret..
satu lg kat che wan otak2 ..tu pan sedap..tp full sokmo..

pais kerang x pnh mkn lg..sebelum ni xde rsanya.. y biasa mkn pais ikan, sotong n udang je

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

Wahh JJCM lagi..seronoknyaa..tapi ada jugak orang jual lemaang walau bukan musim raya kan.. senang kalau mengidam, boleh terus ke kedai ni..nampak pon marveles sangat!hehee

salwana nordin @ che'wa said...

sedapnyaaaaaaa lemang..rindu nk raya :)

makanan atas meja tu pun npk sedap!

NzA said...

terliur tgk...selera pantai timur tu.....sedapppppp.

Adlin Mohamad said...

bersusun food ...
kalau ke sini nak singgah la

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016