Isteri seorang TENTERA..

Terjumpa pic ni bila ada kawan2 di fb yg share..luahan hati seorang isteri tentera..insaf sangat baca..wuwuwuwu




Ye..mama juga isteri seroang tentera..isteri seorang anggota pertahanan negara..tp sesungguhnye..mama tak sekuat mereka2 yang di atas ini..berjauhan dengan suami berbulan2 dek beroperasi..setakat ni dugaan paling besar duduk berjauhan 5 tahun 6 bulan..dapat jumpe seminggu or dua minggu sekali..itupon mama dah rasa sedih2 bila papa tak balik..Yg terbaru..operasi terbesar di seberang lautan..seminggu je papa pergi tapi kat rumah mama dah menangis sendu..makan tak selera, buat ape serba tak kena..menangis bile bercakap di telefon..ya Allah..mama sememangnya bukan isteri tentera yg baik..

Sepatutnye jiwa dan emosi mama dah bersedia saat mama setuju jadi isteri pada seorang tentera kan..perlu lebih tabah..jiwa lebih kental..selama ni mama rasa mama dh cukup tabah..tp rupenye ada isteri2 yg lebih besarrrrr pengorbanannya pada suami..minta maaf papa..mama harap dapat jadik isteri yg lebih memahami tugas suami..tp mama mengaku..memang susah..mungkin sbb dah lama duduk berjauhan..maka mama terasa nak lebih dimanjakan sekarang..kena tinggal sekejap pon rasa tak sanggup..huhuhu


Gambar sekadar hiasan..Saat2 secara rasmi menjadi isteri seorang TENTERA..kenangan manis 6 years ago..=)





p/s: Apepon..bersyukur mama digerakkan hati utk pindah kat Kuantan ni..kat cni mama mula berjinak2 dengan BAKAT..kiri kanan depan belakang umah semua org2 kuat BAKAT..saat papa menunaikan tanguugjawab pergi operasi, mereka2 nilah yg dgn baik hati bertanya khabar dan menawarkan bantuan kalau ada apa2 kesusahan..baru mama sedar pentingnya BAKAT ni..sama2 membantu ahli keluarga bila suami jauh di perbatasan..huwaaaaaa..rasa nak nangis plak tetibe..camane mama yg ceweng n manja ni leh kawen ngan peg askar dulu eh...ekekekekekekeke



 

8 comments:

Adlin ✿ Queen Of 3 Princess ✿ said...

tu la mulut org mmg susah nk tutup !
cantik gambo kawin kita dulu pakai baju 1 je heheheh

zailamohamad said...

banyakkan bersabar ya Lily..Sama-sama kita doakan keselamatan husband Lily & semua tentera yang bertugas di seberang laut sana:)

NzA said...

Sangat2 kagum dgn ketahanan mental dan fizikal anggota tentera juga ahli keluarga..juga akak kagum dgn semangat lily membesarkan anak2 selama 5 thn sewaktu brjauhan dgn suami..InsyaAllah suatu masa nnti lily pn akan sekuat isteri2 tentera yg lain......
Akak pn nyaris jadi seorg isteri kpd seorang leftenan muda suatu masa dulu ttp atas nasihat MIL suami akak trpaksa lupakan segala cita2nya dan beralih ke bidang lain.....

mama_umar_maryam said...

mak zt pon isteri tentera..tp ayah zt pencen awal ;)
mmg kagum isteri2 tentera nih

Effa said...

:)

hanya mampu tersenyum...
sbb sangat sangat sangat sangat sangat
memahami.

kerana diri sendiri ni pun isteri tentera...
BADAN KEBAJIKAN ANGKATAN TENTERA,
kalau bukan kita yang bangunkan jiwa dan menjaga kebajikan isteri2 lain (kawan2 kita) siapa lagi ?

Serikandi27 said...

Kagum :)
Tapi dalam masa yang sama, rasa sedih jugak.. Hmm..
Be strong k kak Lily..

jura koko said...

sy tkt nk lalui,,,

Nor Liana said...
This comment has been removed by the author.

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016