Gusar lagi..

Hari ni dikejutkan dengan berita kemalangan bas ekspress (Sani Ekspress) kat Ipoh. Ramai jugak maut dlm kemalangan tuh. Siasatan sedang berlangsung wat masa ni. Ada pihak yang menggesa perkhidmatan Sani Ekspress harus digantung serta merta..tapi ade juga pihak yang mengatakan tindakan tu tk perlu dijalankan.

.

Hmm..nape mama gusar bile tgk berita nih? sebabnya Sani Ekspress tu antara bas fevret papa utk ulang alik Kuantan-Shah Alam, malah esok malam pon papa akan naik bas tu utk balik kuantan. Wlupon dlm kes terbaru ni, pemandu tu yang mengaku kecuaian diri sndiri (terlelap) hingga menyebabkan kemalangan, tp mama still risau. Act, bukan setakat Sani Ekspress jerk tp tetap risau kalau papa naik mana2 bas ekspress pon..setiap kali papa balik ke kuantan, mama selalu doakan perjalanan papa selamat. Saat paling lega ialah bila papa sms dh smpai ke destinasi yg dituju..=)
.
Apepon, mama selalu mengharapkan agar keluarga mama sentiasa dilindungi Allah. semoga perjalanan papa sntiasa selamat ..perjalanan yang mulia kiranya. ke Shah Alam utk menunaikan tanggungjawab sbg suami n ayah, n ke Kuantan untuk menunaikan tnggungjawab pd kerja n negara..Besar pengorbanan tu..semoga satu hari nnti kite dikurniakan rezki utk tinggal sebumbung sbg satu family yg 'normal'..tk payah mama susah hati n risau2 lagi setiap kali hntar papa ke bus stand..amin..
.


Gmbar sekadar hiasan. Mama n my 2 sweethearts..

.

p/s: menulis blog pade pukul 1 pagi. sorila kalau mama merapu lebih dan risau yang bukan2..jiwa kurang stabil plak pagi2 buta mcm nih..huhu..

12 comments:

nza said...

smlm negara dikejutkn dgn musibah dasyat ni lg...salam takziah buat kluarga trlibat...al-fatihah..mmg sedih.

kalu akak dlm stiuasi lily pn akn risau. Insyallah, brdoa utk yg trbaik bg kluarga kita...jodoh, ajal, maut ditanganNya.
Moga prkara2 buruk camtu tidak menimpa kita semua...amin...

Syuhada Kamal said...

takziah wat keluarga mangsa2 yg terlibat..

lily bnykkan berdoa minta dijauhkn dr sesuatu yg buruk..insyaAllah doa isteri utk suami selalunya dimakbulkan..:)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Lily pon ada gak dgr berita tue...kesian 10 mangsa terkorban gara2 pemandu terlelap...takziah buat keluarga mangsa...

apapon byk kan berdoa agar di jauhkan dr perkara ni semua...mudah2an perkara ni x menimpa pd kita...Amin...

ibu emy efy eqy said...

memang terkejut...

akak dapat lihat gambar real lagi. ada penumpang yang putus kepala, keluar isi kepala...

kawan akak yang ambil gambar kebetulan dia ada di tempat kejadian. memang dashyat kemalangan tu.

jika difikir2kan, siapalah yang mahu meninggalkan dunia ini dalam keadaan begitu.

kepada mangsa tragedi 26 Disember 2009 ini, al-Fathihah buat mereka. semoga roh mereka ditempatkan di kalangan insan2 yang beriman.

buat mamazara, janganlah gusar selepas apa yang berlaku...
yang penting banyakkan berdoa agar ALLAH sentiasa melindungi diri kita. A...min.

YatieJay said...

Insya Allah....jangan risau sangat ya. Husband Lily dok jauh pun kerana tuntutan kerja. Lily dan husband dapat pahala utk pengorbanan yg besar ni. Satu hari nanti Allah akan balas juga.

DYLA said...

ooo papa zara slalu naik bus tu ye? mau nye tak risau..

tp tu la lily, moga2 perjalanan papa zara selamat sentiasa.

smua yg berlaku tu takdir. pemandu tu pun mesti trauma....

Mrs. Adz said...

sedihkan tengok kemalangan tu..takziah buat ahli keluarga yang terlibat..

memang takut kalau naik bas ni..nak pulak kalau waktu malam..dulu aku ulang alik gak dari JB ke kuantan..memang selalu pemandu mengantuk

lili,banyakkan doa ye..moga lily sekeluaraga akan cepat dapat duduk bersama..

maya amir said...

byk2 doa..insya Allah selamat.. ooo hsbnd keje kat kem kat ktn ye? kem batu 10 kah? (saya org ktn tapi dok kat jb) lily x mntak keje kat ktn?

Diamilikku said...

2 mangsa yang maut merupakan student unimap..sangat terkejut mendengarnya....huhuhu...semoga kita terus dilindungi Allah

M@L@ said...

Sedih & kesian tgk pada keluarga mangsa yg terlibat....semoga roh mereka dicucuri rahmat...

lily jgn lah fikir yg bukan2..byk2 kan berdoa semoga perjalanan suami awak ke tpt keje selamat...

mariaariffbaby said...

yeah..
sekarang ni naik apapun xselamat

jangan risau2 yer mummy zara

~mamazahra~ said...

lily: sedihkn dgr berita tuh.

apepun, lily toksah risau sgt, bykkn doa insyaAllah selamat sampai hubby awk tuh..sape yg x risau kan???sbg isteri salu risaukan hubby.

cam lily risaukan hubby nek bas, cam noly salu risaukan hubby berulang-alik gi keje nek motor.

kte kena doa byk2,k...

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016