Udang galah Leban Chondong

Hari Ahad lepas, balik dari kampung saja papa bwk lalu jalan Mersing-Endau Rompin-Rompin-Pekan-Kuantan..Tujuan utama nak singgah ke kawasan rehat Leban Chondong..nk bawak mak mama pekena udang galah kat sana..^_^..ada org yg teringinnnnnnn sgt nk makan..tp bukan mama mengandung 9 bulan ni yek yang mengidam, si papa 'mengandung' berbulan2 tu yg dok nak sgt pekena udang galah nun..hehehehe


Amik 3 ekor udang galah masak pedas masam manis..tgk saiz mcm sederhana, tak berapa nak besar

Lauk tambahan cuma kangkung goreng dan daging goreng kunyit


Alhamdulillah, makanan sedap2 belaka..cuma harga tak tau nak kata mahal ke tak..udang galah 3 ekor + kangkung sepinggan + daging sepingan + nasi putih 3 + air laici + teh ais + lai ci kang = rm92...hahahaha..murah ke mahal tu???? =p


5 comments:

Nad MamaZN said...

standard la kot harga camtu kalu makan udang galah..sbb mmg mahal pun udang ni, tgk saiz plak tu kan :)

Lynn Hamzah said...

standard...sebab udang galah leban chondong memang terbaik...kitorang pernah gak makan kat situ...amek 1 kg udang galah...puas hati...hehehehe...

Sidratul Muntaha said...

rega bese
aduh aduh aduh
udang galah itu bener2 bikin ngences

salwana nordin @ che'wa said...

udang galah kot..tp kalo tgk portion kecik aje kan..

alhamdulillah rezeki aritu...

~MommyAqilMedina~ said...

Mungkin sebab udang galah tu kot yang macam mahal..hehee..tapi udang tu memang menggoda..sedapnyaaa..terliur tengok..hehee

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016