Hari Ahad- hari utk mengemas rumah

Hari Ahad lepas, mama just duduk melepak kat umah ngan Zara jerk. Papa balik gak ke shah alam tp sabtu malam dh bertolak semula ke kuantan. Hari ahad tu die kena berlepas utk detachment kat labuan..Meh tgk aktiviti anak mama di pagi ahad yg hening tu yerk..

Zara bangun awal. tgh pikir nak buat apelaa hari ni agaknye..


Ohoo..nak tlg mama sapu sampahla..dpt pahala jadik budak rajin..hehehe


Tgk bawah kerusi ade sampah ape..

Ye...sapu bersih2 ye Zara..


Dh setel satu tmpat, tgh pk mane lagi nak tolong bersihkan..


Oh..sini pon kotor jugak..sapu..jgn tk sapu..=p


Penat menyapu, rehat skjap smbil rembat air kotak mama dlm freezer


Jom smbung kerja..nak bersihkan kipas mama plak..byk habuk neh..


Ok mama..dah setel!!

Pas berkemas, perut rase lapar plak. layan calciyum satu magkuk dulu..

Hmm..sodapnye calciyumm..hingga menjilat tangan..=p

Sayaannngggg anak dara mama yg rajin neh..=D

p/s: Aksi2 di atas hanyelah action semata2. Konon nak tolong menyapu rumah, tapi jadi makin bersepah adela. ape yg die kaut dlam pengaut smpah tu, die gi tuang kat tempat lain. last2, mama nye kerjala bertmbah nk tolong bersihkan semua..hehehe..zara..zara..=D

13 comments:

~Zetty84~ said...

Ngeee...rajinnye ank dara nih...
nk rekemen pun, x de ank boy...
hikhik...ingat zara sapu smph betul2...
alih2, mama yg kena wat erk...?
sian mama zara...
hihi...ank zati pun cenggini...
bukan nk tolongnya...
tolong sepah2kan lagik ada laa..
x pe, tecik lagik...
nanti dah besar, wajib tolong...
ank dara nih.... ;p

shila ariff said...

rajin nya zara...dah pandai pegang penyapu..tak lama lagi, pegang kuali periuk lak ye...tolong mama memasak k....

lily azliyana @ mama zara said...

Zati- tgk gaya die mmg nmpak mcm betul2 menyapu kan..siap kaut2 smpah bawah kerusi yg tak tahan tu. pastu seret pengaut smpah tu merata rumah..hehehe..

Shila- InsyaAllah..harap dh besar nnti bertmbah rajinla anak dara ni tolong mama die..=p

Putra Mama said...

budak2 ni niat mmg suci murni nak tolong mama mengemas tp nnt mama la plak yg penat mengemas aper yg dorng kemaskan.. heheh

mariaariffbaby said...

hehehehe

my ecah pun rajin..
rajin selerak kan barang..

same with zara..ecah suka sapu..
but kita yang dok tension balik, sebab bukan makin bersih...makin berabuk ada la kan..

nza said...

rajin betul anak dara sorg tu tolong mamanya...ha, bagus tu...hi

mama_umar said...

blhla pasni panggil zara,hehehe,bekerjasama dgn Umar 'bersihkan' umah

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

rajin tul anak dara lily..anak teruna saya plak x blh tgk penyapu..nk menyapu jer. klu menyapu sj ok..tp kdg2 dipkl apa yg ada ngan penyapu smpi tkt kita pun sm terkena..hehe.. laki ksr..pompuan lain kan...

mizzyN said...

yo baby zara rajin nampak.

Qistina's Mama n Abah said...

Rajin sungguh dak cumei nih..wpun action semata-mata. Tina pun sama..konon nak tolong tp makin menyepahkan ada la hehehe...

Tina tak nak la makan calci-yum...nak muntah la dia...

nooreen.rahman said...

bole buat menantu ;)

ninieZUERYANNIE said...

comelnye zara ikat rambut..

Dilla Ady said...

da besar le anak dara lily nih..leh 'tolong' mama mengemaskan rumah le..

kejap jek ek lily, anak kite membesar..dilla tunggu2 sasha pandai berjalan tau..lambatnye la..tak sabar nk tgk dia selincah zara..

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016