Budak jakun naik motor..=p

Sejak dok lame kat kampung nih, Zara mmg selalu sgt berkepit ngan nenek...nenek gi mana2 mesti nak ikut..gi ngajar ngaji kat surau, gi umah sedara2 kat kampung, gi pekan beli barang..dan antara satu sebab si Zara suka sangat ikut nenek ialah..sebab nenek bawak MOTOR...hehehe

Nmpak sgt kejakunan budak ni naik motor kan..kat shah alam mane nak merasa..kalau kat Kuantan tu papa ada jugak motor wat ulang alik gi kerja..tp kitorng kat jarang turun kuantan..tk merasalah Zara jalan naik motor ngan papa..tu kalau kat kampung nih nak gi memana, mesti Zara request nak naik motor..kadang tu kalau nenek nk bawak barang banyak, kenalah naik kereta kan.. leh merajuk budak tuh..tk pasal2 pas balik naik keta, kena pulak nenek bwk round sekejap naik motor plak..=p


Budak jakun naik moto..mase nih nak ikut nenek pi ajar mengaji kat surau

Muka ceria jek kan..=p

Ready to go..ni kalau ade polis mau kena saman sbb tk pakai helmet..wlupon surau nye tak jauh mane, tp tepi jalan besar..kira kantoi gakla klu ade polis nih..huhu


Citer pasal motor, korang2 pndai ker bawak motor nih..rase yg dok kat bandar mesti tk biasa kan..mama ni dulu2 biasa jugak bawak..tp setakat dalam kampung or pegi pekanlah..lesen pon takde..malas nk amik sbb jarang2 bwk..tapi..tu dululah..dh lame sgt tk bwk motor nih..skang dh tak berani nk bwk dah rasenye..naik keta lagi rasa selamat..hihihihi


11 comments:

Izan Ishak said...

sonoknya zara ikut nenek naik moto. mak izan kalau nak pi mana esp ngaji mmg naik motor. siap pakai helmet sama cam nenek zara. tp mak tak pandai bawak kete sbb tak ada kete kan.

izan pun suka naik moto..tp tetap takde lesen~

Nana said...

heheh jgn ingat kita budak bando xreti bawak moto..
dulu minah rempit haha
bawa moto g skolah
kekeke
tp lesen dah lama mati dah
skang klw bawa moto pon xdek lesen hehe

@>--ummi zahra--<@ said...

kite mmg takut skit naik motor..nak amik lesen memang tak lah..nak bawak zahra pusing2 lagi lah tak..fobia sbb pernah jatuh motor mase tingkatan 1..huhuu

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

alahai.. manja nenek ee..
masih kuat agi la nenek zara yer..
nenek alya tak reti nek moto, huhuhu..
tp ngan org len pn x mo selain mak n abah die saje..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Syoklah Zara duk KG..blh hari2 ikut nenek naik motor..
Kita mmg x pandai bawa motor..jgnkan motor..beskal pon kita X pandai.. :D

zailamohamad said...

haziq pon suka kalo naik motor tp tulah..papa dia xder motor so kn tunggu balik kg br boleh tunggang motor tok ayah dia;)

mama_umar_maryam said...

zt mmg suke jd pembomceng moto je,hik3 ;)
nnt zara sure rindu nk nek moto bile dh blk umah

nieda said...

senyum dapat naik motor...round2 kt kampung yea

NzA said...

bila dh blk shah alam mesti zara merindui nenek nie....

Diamilikku said...

akak ada lesen...heheheheh :) gi sekolah merempit dulu2....

Dilla Ady said...

mil dilla pun pandai bawak moto nih...dulu ptg2 slalu gak die bawak dak acha round2 felda..

nk harap ummi die, nek beskal pandai la..hihihi

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016