Banjir situ sana sini


Weekend baru yg penuh rasa..rasa suka sebab cuti 4 hari dihabiskan di kampung berjumpa dgn famili esp kakak n anak2 buah mama yg balik jauh dr lumut..rasa duka mengenangkan nasib mangsa 2 banjir especially di kelantan dan terengganu..seriusly, sebak tgk pic2 yg dishare di fb, tv dan skhabar..terkenenagkan nasib mangsa2 banjir tu kan..air naik smpai bumbung rumah..stadium dah macam kolam air, sekolah 4 tingkat pon tenggelam, hospital tnpa electricity dan penuh air..tak terbayang..huhuhu..apa yg mama mampu buat, hnya kiriman doa dan derma seikhlas hati untuk menambah serba sedikit tabung bantuan banjir..semoga semua urusan bantuan ke tempat2 yg memerlukan akan dipermudahkan dan selamat sampai..

Apepon, balik johor aritu pon dh start hujan kat sana..on the way balik nmpak cerah lagi..tapi 2 hari kemudian mmg dh berderet hujan smpai air parit pon dah naik tinggi..sesetengah tpt dh naik air, tapi keadaan tak seteruk di pntai timur..ikut forecast cuaca, ada gelombang ketiga nnti kan hujan 7 hari tak berhenti..harap2 tak bnjir terukla..huhuhu..klau ikut sejarah dulu2, johor pernah banjir teruk tahun 2004 tak silap..

Nway, setakat ni mama masih kerja mcm biasa..laluan ke tpt kerja masih belum dilalui walaupon sblum ni ada sesetengah tpt dah tenggelam dek air..apepon, sama2 kite doakan untuk malaysia..bukan sekadar pantai timur..atau sekadar johor..tp satu malaysia kerna negara sedang diuiji musibah saat ini..semoga kita semua sentiasa di bawah lindungan Allah sentiasa..InsyaAllah..




4 comments:

Nur Inani said...

sama sama kita doakan mangsa banjir :)

Sham said...

salam pkenalan...

orng2 kg saya dh mula risau...hujan masih belum bhenti dari petang smlm...

follower #441...;-)

Syima ~Mama Kyra~ said...

sama2 kita doakn smg bencana ini cpt berakhir..sebak kan tgk pic yg dishare...brt mata memandang brt lg bahu yg memikul..kat kl pun hujan. dah 4 hari..huhu

LYAfrina said...

Syukur la.. kuantan pom x kena mcm thn lepas kan.. kuantan n kemaman teruk kna thn 2013

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016