Cinta Kura-Kura

Masa cuti raya arituh, kazen Zara sorang ni bawa pet die balik ke umah nenek..mama nmpak aquarium kecik..ingatkan ikan laga mcm yg mama pernah belakan Zara dulu2..sekali tgk, rupenye kura2 kecik..si Iman, tuan punya kura2 tu sgt berani ok dok pegang2, belai2 siap nak main cium2 ngan kura2 die..mama??? huhu..ntah kenapa geli samacam nk pegang..tgk kaki kura2 tu terkedek2 mcm gelilah plak..tp kan, si Zara plak leh suka sgt ngan kura2 tu..siap ikut Iman main n pegang sume..ada gak die dok rengek2 mintak kura2 jugak tp mama tk layan..hahaha..yekla..nnti kat umah Klang, siapa nk layan die main..malas nk membayangkan kura2 tu merayap dlm umah nnti..teruk tak mama..hahaha..klu nk bela sgt, tunggu kite dok sama ngan papa nnti k..papa kan rajin layan kakak..=p


Layan jek gmbar budak2 ni tgh main kura2 ye..mls nk letak caption gmbar...nway, Zareef pon sama naik eksited tgk kura2 tu..cume die lom berani pegang jela..heheh










Tuan punye kura2..kiut miut orgnye,,.=)




p/s: Hehehe..cinta kura-kura lah sgt kan..saja bg tajuk cenggitu..=p

6 comments:

LYAfrina said...

kura2 ni mmg cantik//dulu pernah belikanutk asya.. tp xtahan lama.. maybe sbb pjagaan x betul kan.

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said...

dulu umah mak kat kpg ada 2ekor bila kyra nampak terus naggis takut nk pegang hehehe skang dah mati pun..kalau kyreen jumpa aganya dia masuk mulut hehhehe

duniafana said...

kalau saya belikan untuk nawfal...agaknya apa nasib kura2...

mama_umar_maryam said...

comel je tajuk..kt umh ni dulu meninggal dah 4 ekor kure2,huhu

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

tak gelikan dua badik ni, kl alya saya.. huh, meraung ler takut.. ;-p

dlu pernah bela gak kure2 ni, bau makan die mak aihhh.. meloyakan.
dr kecik hingga x muat akuarium, last2 bg kat org aje.. huhuhu

Dilla Ady said...

dilla pun takut...takut kena gigit die tak mau lepas...

tpi dulu penah nk bela, mak bising..die ckp kura2 ni mcm bad luck, so tak digalakkan bela..tak tau la betul ke tak..skang baru terpikir, agaknye sebab die kalah lumbe lari ngan arnab, so kire die bernasib malang kot? hahahahahha...

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016