Syawal 2015 - Ragam anak2 di raya kedua


Sambung citer raya..hihihi..hari raya kedua, sebelah pagi masih lom keluar rumah..kebetulan ada baraan/marhaban kampung, so tolong mak mertua masak2 n sediakan apa yang patut kat rumah..smpai zuhur, baru sume marhaban selesai ziarah..so sebelah petang mak mertua soh kami anak beranak gi beraya dulu rumah makcik pakcik..mklumlah, kitorng ni cuti tak panjang kan, mengejar masa..so kenalah gerak dulu..so tahun ni tak dapat raya sekali ngn mak, ayah, n adik2 ipar.. petang raya kedua tu dapat gak ziarah 3 buah rumah..sume yang area kampung tu jek..=)


Jom raya!! sblm raya ingat nk amik gmbar anak2 dulu tp subhanallah..punya susah..macam2 ragam diorng ni..kikiki




selfie mama n zara..baru raya kedua kami dah pakai baju recycle tahun lepas..agagaga..sayang masing2 baju elok lagi kan...

mama n anak2 bujang

papa n the kiddos

sukanye bby zayed dapat berjalan raya yekkk


kakak zara posing2 jap

ni kat rumah makcik papa 

sedapnya makan sudu ye dikkk

cubaan amik gmbar 3 beradik lagi..still tak menjadi..agagaga

ni gi kampung sebelah plak..umah makcik yg ketiga masa ni..tumpang anik gmbar anak2 kat pokok2 orkid yg cantik


bestnye makcik papa ni ada ternak rusa..so tak yah tgk rusa kat zoo, kat kampung pon ada..hihi

Rusa ni takut org..so tgk dari jauh jekla 


Selesai raya tiga buah rumah, malam tu kami gerak pulak balik ke rengit..macam biasa, zara n zareef super eksited bila dapat jumpe sepupu2 diorng belah mama..malam tu diorng sama2 main bunga api, pastu sembang smpai kol berapa pon tak tahu..nak marah kesian, sekali sekala jumpe kan..wuwuu


Aktiviti bersama sepupu2..main bunga api!!






yang si kecik2 ni duduk dalam jekla ye tgk org main..haha


sian nak kuar mama tak bagi ye..hihi



manjanya zayed ngan kakak syuhada..main suap2 makan

geng2 kecik..

ni geng besar sket..klu jumpe tak sah klu tak tido lewat

dok main saloon2 masa ni..ngan mama sekali terjebak tlg diorng ikat2 reben n bunga

cantekkkkk takkkkk..agagaga



Klaaa..nanti smbung cerita beraya sebelah famili mama plak ye..=)

5 comments:

Nad MamaZN said...

kemain seronok lg depa ye berkumpul dgn sepupu2 :)

Zaila Mohamad said...

selamat hari raya buat Lily & keluarga, seronoklah tengok gambar raya, meriah!

Syima ~Mama Kyra~ said...

seronok tgk bdk2 berkumpul main bunga api..meriah kan!!
sedondon je zayed dan zareef..pasni klu zara dpt agik gegirl ada geng zara sedondon dgn adik :) :D

LYAfrina said...

waa..theme purple gittu..
kaka zara slalu comey bila posing

kayyana said...

seronoknye tgk anak anak tu.. meriah btul raya kat kampung... si abg da ade geng bleh pakai bju sama.. kakak bleh geng ngn mama la jawabnyer kan..

Keluarga kesayanganku..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Elegant Rose - Working In Background
Blog Widget by LinkWithin
Copyright to StoRiEs Of Us
Designed by UMIESUEstudio 2016